امروزه بیلبوردها مجموعهای از تصاویر بزرگ هستند، بعضی از آنها مضحک، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند ما به عنوان بیننده میتوانیم دیدگاههای مختلفی نسبت به هر بیلبورد تبلیغاتی داشته باشیم اما این واقعیت را نمیتوان انکار کرد که بیلبوردها، نماد یک جریان دائمی تبلیغاتی هستند.
طراحی و اجرای یک تبلیغ محیطی دارای مراحل مختلفی از زمان ایدهپردازی تا اجرا است. برای افزایش تاثیر جذابیت بصری و محتوایی یک تبلیغ برای مخاطب نیاز است تا یک طراحی فراتر از صفحه نمایش کامپیوتر در محیطی که قرار است در آن اجرا و نصب بشود در نظر گرفته شود تا بتوان نیازهای منحصر به فرد هر طراحی در یک بیلبورد خاص را برای بالا بردن کیفیت طراحی لحاظ کرد.
تبلیغات محیطی بسیاری از مردم را به یاد بیلبوردهای رنگارنگ در امتداد خیابان ها و بزرگراه ها می اندازد. ولی تبلیغات محیطی شامل تمامی تبلیغاتی است که در مکان های عمومی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد و تبلیغاتی مانند پوسترهای رنگی روی شیشه سوپر مارکت ها، کاغذ های تبلیغاتی روی دیوارها، تبلیغات روی اتوبوسها و وسایل نقلیه دیگر و …، دارای قوانین و روش های مشابه ای در تبلیغات محیطی هستند.